10 zdrowych przekąsek, które warto zabrać na plażę

  • Drukuj

Nie ważne czy wybierasz się na plażę nad morze, rzekę czy jezioro, pewne jest to, że prędzej czy później dopadnie ci głód. Nie wystarczy, że na plażę weźmiesz z sobą pudełko z krakersami, ciasteczka, piwo czy kanapkę z mięsem – zresztą ta ostatnia może spowodować u ciebie zatrucie pokarmowe, bowiem mięso bardzo szybko psuje się kiedy na zewnątrz jest gorąco.

Lepiej zrobisz jeżeli weźmiesz z sobą mrożoną zieloną herbatę i kilka zdrowych przekąsek, dzięki którym będziesz czuł się świetnie. Poza tym spożywanie świeżej żywności na plaży potrafi być naprawdę orzeźwiające. Sprawdź jakie pokarmy możesz zabrać z sobą na plażę, aby miło spędzić cały dzień.

1. Batoniki energetyczne.
Batony energetyczne to zdrowa i wartościowa alternatywa dla innych słodkości, batonów czekoladowych czy nugatowych. Baton energetyczny, w zależności od wersji, może kosztować tylko od 2 do 5 złotych i dostarczać ci odpowiednią porcję białka, węglowodanów oraz tłuszczy. Ogromnym atutem tych batonów jest dużą ilość witamin i minerałów, znajdziemy w nich witaminy z grupy B, wapń, potas, magnez i żelazo. Baton energetyczny można również przygotować samodzielnie.

2. Ananas.
Ananas to jedna z najlepszych przekąsek na plażę. Zawiera bardzo dużo witaminy C i naturalnych cukrów, które dodadzą nam energii na plaży. Nie bez znaczenia jest również to, że ananas posiada bardzo dużą ilość wody, która nawodni nasz organizm. Poza tym ananasy zawierają silne enzymy pomagające w trawieniu, dzięki czemu nie powodują wzdęć. Możesz pokroić ananasa w kostkę, zapakować do plastikowego pojemnika i zabrać z sobą na plażę.

3. Truskawki.
Każdy lubi truskawki, prawda? To nasz narodowy skarb, dostępny zwłaszcza w czerwcu. Jako, że w tym roku mieliśmy ciepłą i szybką wiosnę, sezon na truskawki powoli się kończy, dlatego warto je zabrać na pierwsze wakacje na plaży. Truskawki zawierają przeciwutleniacze, mają niski poziom cukru i zawierają pektynę – błonnik obniżający poziom cholesterolu i neutralizujący substancje toksyczne. Poza tym zmniejszają łaknienie i pragnienie.

4. Marchewka.
Jeżeli lubisz jeść surowe marchewki, koniecznie zabierz z sobą kilka na plażę. To bardzo pożywna i słodka przekąska, która przyjdzie ci z pomocą kiedy dopadnie ci głód. Marchewki dostarczą ci niezbędną dawkę beta-karotenu oraz będą chronić przez wolnymi rodnikami i słońcem. W sklepach możesz kupić gotowe małe marchewki. Miej na uwadze, że nawet one przygotowywane są z dużych marchewek, więc przekąskę możesz przygotować sam w domu.

5. Czerwona papryka.
Skoro już jesteśmy przy warzywach, które warto zabrać na plażę, warto wspomnieć o słodkiej czerwonej papryce. W domu możesz przygotować paluszki z papryki, które weźmiesz na plażę. Wystarczy pociąć paprykę w plasterki i jeść, kiedy tylko najdzie cię ochota na coś słodkiego. Czerwone papryki są dobre dla twojej wagi i skóry. Zawierają błonnik, witaminę C i sporo wody, która nawilża organizm podczas dnia spędzonego na słońcu.

6. Migdały.
Lista właściwości odżywczych migdałów jest bardzo długa. Migdały zawierają bardzo dużo wapnia, magnezu, witaminy E i B. Poza tym w migdałach jest fosfor i potas, które również są bardzo ważne dla funkcjonowania naszego organizmu. Magnez zawarty w migdałach przyjdzie ci z pomocą kiedy będziesz czuł się osłabiony, będą łapać cię skurcze lub bóle głowy. Poza tym migdały wpływają na zdrowie skóry, dlatego ich olej jest częstym składnikiem kremów.

7. Tuńczyk.
Jeżeli masz ochotę na to by na plaży pożywić się mięsem, najlepiej będzie jeżeli sięgniesz po ryby. Możesz spakować z sobą puszkę z tuńczykiem. W mięsie tuńczyka znajdziemy dużo witamin oraz bardzo dużo białka, którego możemy być spragnieni po ćwiczeniach na plaży. W tuńczyku znajdziemy witaminę A, witaminę D oraz witaminy z grupy B – w tym witaminę B2, która korzystnie wpływa na wygląd skóry. Tuńczyk w puszcze może spokojnie spoczywać w twoim kuferku na plaży, nie zepsuje się.

8. Babeczki.
Bardzo trudno spędzić cały dzień na plaży o samych przekąskach, bez chociażby jednego obfitego posiłku. Jasne, owoce i warzywa są świetnymi przekąskami, jednak babeczki są jeszcze lepsze, zwłaszcza gdy czujesz się bardzo głodny. Nie musisz zabierać z sobą kalorycznych babeczek z czekoladą. Możesz spakować babeczki pełnoziarniste i niskokaloryczne. Dzięki temu będziesz pewny, że przez cały dzień na plaży odżywiasz się zdrowo.

9. Popcorn.
Popcorn to jedna z najzdrowszych przekąsek świata, nie tylko kiedy w grę wchodzi plażowanie. Popcorn dostępny jest w wielu wariantach, ten najmniej kaloryczny i najzdrowszy prażony jest z użyciem gorącego powietrza (lub mikrofali) i bez soli. Oczywiście możesz przygotować sobie popcorn na niewielkiej ilości masła i soli – nikt nie powiedział, że zdrowa przekąska musi być mdła. Warto wiedzieć, że popcorn zawiera więcej antyoksydantów niż owoce i warzywa.

10. Mix przekąsek.
Możesz samodzielnie przygotować mix przekąsek z ulubionych orzechów, owoców lub warzyw. Aby zróżnicować swój jadłospis zalecamy przygotować kilka takich mieszanek. W jednym pudełku możesz wsypać różne orzechy, w drugim suszone owoce, zaś w trzecim warzywa pocięte w paluszki (marchewka, ogórek, papryka itp.). Taka przekąska jest tania i zdrowa. Przygotujesz ją ze składników dostępnych w domu.
Ps. Jakie są wasze przekąski na plażę? Dajcie znać w komentarzach.