10 przykładów jedzenia, które należy jeść dla pięknej skóry

  • Drukuj

Czy jesteś już zmęczona dbaniem o swoją skórę przy użyciu kosztownych i nieskutecznych kosmetyków? Denerwuje cię nawracający trądzik i inne niedoskonałości cery? Nie jesteś sama ze swoimi rozterkami, to problem wielu kobiet, mężczyzn i nastolatków. Na szczęście na świecie istnieje wiele zdrowych produktów spożywczych, które mogą ci pomóc zadbać o skórę. Tak więc wystarczy tylko jeść zdrowo, a twoja skóra będzie wyglądać tak dobrze, jak nigdy wcześniej.

Podczas gdy niektóre pokarmy mogą nawadniać twoją skórę, inne będą ją odżywiać i wzmacniać. Nadszedł czas aby odłożyć na bok wszystkie nieskuteczne produkty kosmetyczne i sięgnąć po zdrową żywność. Oto które produkty mogą ci pomóc zadać o skórę.

1. Czerwona papryka.
Czerwona papryka to smaczne warzywo, które można jeść na surowo lub gotowane. Jedna czerwona papryka zawiera więcej niż 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Zawiera także znaczne ilości błonnika i witaminę B6. Co więcej czerwona papryka jest bogata w karotenoidy, które pomagają zapobiegać zmarszczkom i poprawiają krążenie krwi w naczynkach krwionośnych dostarczających składniki odżywcze do naszej skóry – a to pomaga wyglądać młodziej. Warzywo ma niewiele kalorii, sporo wody i pomaga walczyć z trądzikiem.

2. Ciemna czekolada.
Ciemna czekolada powinna zostać twoim ulubionym jedzeniem, kiedy w grę wchodzi walka o piękną skórę. Jest ona bogata w przeciwutleniacze, kwasy tłuszczowe i flawonoidy, które pomagają utrzymać skórę w zdrowiu. Przeciwutleniacze w ciemnej czekoladzie pomagają zmniejszyć nierówności na skórze i chronią przed uszkodzeniami spowodowanymi przez słońce. Ponadto kakao rozluźnia tętnice i zwiększa przepływ krwi, co prowadzi do prawidłowego odżywienia skóry. Najlepiej zrobisz kupując czekoladę z 70-80% zawartością kakao.

3. Łosoś.
Japończycy, którzy są znani ze zdrowej cery namiętnie spożywają łososia. Łosoś to doskonałe jedzenie, które pomaga walczyć ze stresem, lekiem oraz depresją. Łosoś zawiera całkiem sporo witaminy D, która jest odpowiedzialna za utrzymanie zdrowego serca, kości, jelit oraz mózgu. Łosoś jest bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3, które są doskonale do zwalczania stanów zapalnych skóry, zmarszczek i trądziku. Wysoka zawartość tych kwasów pomaga również nawilżać skórę od wewnątrz.

4. Olej kokosowy.
Olej kokosowy jest jednym z najbogatszych źródeł tłuszczów nasyconych, które nie cieszą się dobrą opinią. Mimo wszystko nasycone kwasy tłuszczowe nią są sobie równe, a te zawarte w oleju kokosowym maja pozytywny wpływ na nasz organizm. W oleju kokosowym znajduje się kwas laurynowy, potężny środek antybakteryjny i przeciwwirusowy, który sprawia, że naszej skóry nie imają się wirusy, infekcje, zapalenia i trądzik. W oleju kokosowym znajdziemy również witaminę E, która chroni skórę przed wolnymi rodnikami.

5. Zielona herbata.
Cóż, zielona herbata w rzeczywistości jest napojem, ale już same liście herbaty podchodzą pod jedzenie. Nawet jeżeli kochasz czarną herbatę, to powinnaś pić zieloną herbatę kiedy tylko jest taka możliwość – najlepiej codziennie. Zielona herbata jest doskonałym źródłem antyoksydantów i unikalnego aminokwasu L-teaniny, który pomaga zrelaksować ciało i zmniejsza naprężenia. W zielonej herbacie znajdziemy polifenole, które spowalniają procesy starzenia się skóry i ograniczają tworzenie się nowych zmarszczek.

6. Szpinak.
Szpinak to warzywo zdrowe i bardzo bogate w składniki odżywcze, warzywo które koniecznie trzeba uwzględnić w diecie. Możesz nienawidzić szpinaku, ale nie zmienia to faktu, że jest on wspaniałym źródłem żelaza, kwasu foliowego, chlorofilu, witaminy E, magnezu, witaminy A, błonnika, protein i witaminy C. Ze względu na właściwości antyoksydacyjne, witaminy C i E są szczególnie dobre dla twojej skóry. Szpinak zawiera przeciwutleniacze, które pomagają zwalczać różnego rodzaju problemy skórne.

7. Nasiona.
Jeżeli chcesz pięknej skóry, twoja dieta powinna być bogata w różnego rodzaju nasiona: słonecznika, dyni, lnu itd. Nasiona dyni i słonecznika są bogate w selen, witaminę E, magnez i proteiny. Selen i proteiny sprawiają, że twojej skóry nie będą się imać zmarszczki. Witamina E pozytywnie wpływa na nawilżenie skóry, zaś magnez obniża poziom stresu. Zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w nasionach lnu są idealne do walki ze zmarszczkami i trądzikiem. Możesz posypywać nasionami twoje sałatki lub dodawać do jogurtu.

8. Seler.
Kolejnym produktem spożywczym, który należy włączyć do codziennej diety, by móc osiągnąć doskonałą skórę jest seler. Wielu z nas nie docenia tego warzywa, jednak seler zawiera witaminę K, która reguluje krążenie krwi i poprawia koloryt skóry. Seler to również naturalne źródło sodu, potasu i wody, która nawadnia skórę. To właśnie słabe nawodnienie skóry jest jednym z powodów przez które skóra się łuszczy i pojawiają się na niej zmarszczki. Upewnij się, że seler będzie uwzględniony w twojej diecie.

9. Papaja.
Papaja to wspaniały owoc, o bogatej historii i licznych korzyściach odżywczych. Ma bardzo mało kalorii (tylko 39 kcal w 100g) oraz pomaga walczyć z cholesterolem. Więc papaję możesz również włączyć do diety kiedy chcesz trochę schudnąć. Antyoksydacyjne składniki odżywcze znajdujące się w papai to między innymi witamina C i E oraz beta-karoten. Świetnie zmniejszają stany zapalne skóry i pomagają walczyć z trądzikiem. Ponadto witamina C chroni skórę przed szkodliwym działaniem słońca, które może powodować przesuszenie i zmarszczki.

10. Marchew.
Marchewki są nie tylko dobre dla oczu, ale i dla skóry. Marchew jest bogata w witaminę A i zapobiega nadprodukcji komórek w zewnętrznej warstwie skóry, dzięki czemu pory w twojej skórze będą się rzadziej zatykać, co z kolei zmniejszy trądzik. Ponadto witamina A regeneruje warstwy skóry i redukuje ryzyko zachorowania na raka skóry. Jeżeli nie lubisz jeść surowej marchewki, upewnij się, że każdego dnia będziesz wypijać przynajmniej pół szklanki soku marchewkowego.