Rankingi24 - ciekawostki i rankingi ze świata

Zarejestruj

Najpopularniejsze rankingi


Top 10: Najbardziej wartościowe marki kosmetyków na świecie

Kobiety mogą poprawiać swój wygląd na wiele sposobów: ćwiczeniami fizycznymi, modnymi i najlepszymi ubraniami, operacjami plastycznymi, kosmetykami itd. W dzisiejszym rankingu skupimy się na kosmetykach, które są jednym z najczęstszych sposobów na szybką poprawę wyglądu.

Makijaż jest jednym z najważniejszych czynników wzmacniających pewność siebie kobiety. To wyjaśnia, dlaczego przemysł kosmetyczny jest dziś wart miliardy dolarów. Szacuje się, że kobiety z całego świata wydają na kosmetyki około 100 miliardów dolarów rocznie (mniej więcej 20% budżetu Polski). Duża część tych pieniędzy zostaje wydana na następujące marki kosmetyków.

1. Olay (Wartość marki: 11,7 miliarda dolarów).

Numerem jeden na liście najbardziej ekskluzywnych marek kosmetyków dzisiejszego świata jest Olay, marka warta niemal 12 miliardów dolarów. Marka dominuje też w wielu innych dziedzinach: dochody ze sprzedaży kosmetyków Olay stanowią całkiem sporą część przychodów właściciela marki, firmy Procter & Gamble (79 miliardów rocznego przychodu wg. najnowszych szacunków). Wśród klientów marki znalazły się wielkie gwiazdy, w tym Kelly Rowland i Carrie Underwood, które kochają wysokiej klasy kosmetyki Olay Regenerist.

2. L'Oréal (Wartość marki: 8,7 miliarda dolarów).

Grupa L'Oréal to bez wątpienia jedna z największych firm kosmetycznych świata. Kosmetyki tej francuskiej marki dostępne są w ponad 130 krajach świata, co pozwoliło marce osiągnąć wartość około 8,7 miliarda dolarów. Kosmetyki marki L'Oréal kryją się również pod innymi znanymi markami, takimi jak Maybelline NY czy Softsheen.Carson. To wyjaśnia dlaczego L'Oréal generuje około 29 miliardów dolarów rocznego przychodu. Wśród gwiazd używających kosmetyków L'Oréal znajdziemy między innymi Jennifer Lopez i Beyonce.

3. Neutrogena (Wartość marki: 6,9 miliarda dolarów).

Neutrogena to amerykańska marka kosmetyków obecna w ponad 70 krajach świata. Neutrogena zasłużyła sobie na trzecie miejsce na tej liście dzięki swojej wartości szacowanej na niecałe 7 miliardów dolarów. Marka została założona w 1930 roku i o tego czasu sukcesywnie umacniała swoją pozycję na rynku kosmetyków luksusowych. Neutrogena może się pochwalić jednymi z najlepszych kremów nawilżających i przeciw zmarszczkom, kremów które używają takie gwiazdy jak Diane Lane, Jennifer Garner i Vanessa Hudgens.

4. Nivea (Wartość marki: 5,8 miliarda dolarów).

Nivea to bardzo popularna marka kosmetyków do pielęgnacji skóry i ciała. Marka jest własnością Beiersdorf, niemieckiej firmy założonej w 1882 roku przez Carla Paul Beiersdorf. Pierwszym produktem wydanym pod marką Nivea był Nivea Creme, który pojawił się na rynku w 1911 roku. Od tego czasu marka sukcesywnie zaczęła umacniać swoją pozycję w świecie kosmetyków: zarówno luksusowych jak ze średniej półki cenowej. Wśród sławnych kobiet korzystających z kosmetyków Nivea znajdziemy Rihannę i Khloe Kardashian.

5. Lancôme (Wartość marki: 5,5 miliarda dolarów).

Numerem 5 w naszym dzisiejszym rankingu jest marka Lancôme, francuskie przedsiębiorstwo przemysłu kosmetycznego produkujące jedne z najbardziej luksusowych kosmetyków do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum. Mimo, że produkty marki leżą na wysokiej półce cenowej, marka zdobyła sobie serca kobiet z całego świata. Jakość kosmetyków Lancôme cenią sobie również gwiazdy, na czele z Julią Roberts , Penelope Cruz i Kate Winslet. Marka powstała w 1935 roku, wtedy to na rynku pojawiło się pierwsze 5 perfum Lancôme.

6. Avon (Wartość marki: 5,2 miliarda dolarów).

Avon to marka kosmetyków o ogólnoświatowym zasięgu, dostępna w ponad 135 krajach świata. Marka została założona w 1886 roku przez David'a H. McConnell'a w Nowym Jorku, zaś w 1959 roku zostało otworzone pierwsze biura europejskie. W 2012 roku Avon osiągnął roczną sprzedaż w wysokości 10,7 miliarda dolarów, podczas gdy jeszcze w 2005 roku przychów był szacowany na 8,1 miliarda dolarów. Wśród gwiazd używających kosmetyków marki jest Fergie, Keri Hilson, Salma Hayek i Reese Witherspoon.

7. Dove (Wartość marki: 4,2 miliarda dolarów).

Dove to kolejna znana marka kosmetyków, ciesząca się ogromną popularnością na całym świecie. Marka jest własnością firmy Unilever, jednego z największych producentów artykułów codziennego użytku: żywności, środków czystości i higieny osobistej. Kosmetyki Dove dostępne są w ponad 35 krajach świata, produkowane są między innymi w Holandii, Stanach Zjednoczonych, Irlandii, Niemczech, Brazylii oraz w Polsce. Wśród gwiazd korzystających z kosmetyków Dove znalazły się Beata Tyszkiewicz, Edyta Jungowska oraz Ewa Kasprzyk.

8. Estée Lauder (Wartość marki: 3,8 miliarda dolarów).

Estée Lauder Inc. to bez wątpienia jeden z najbardziej prestiżowych producentów i sprzedawców kosmetyków do pielęgnacji skóry, makijażu, perfum i produktów do pielęgnacji włosów. Firma została założona w 1946 roku przez Estée Lauder, z domu Josephine Esther Mentzer. Obecnie firma zatrudnia 21,5 tysiąca pracowników, osiąga roczny przychód ponad 4,5 miliarda dolarów, zaś jej kosmetyki sprzedawane są w ponad 130 krajach świata. Wśród najbardziej lojalnych klientów marki znajdziemy Elizabeth Hurley i Gwyneth Paltrow.

9. Bioré (Wartość marki: 3,4 miliarda dolarów).

Bioré to kolejna ekskluzywna marka kosmetyków, której chętnie używają kobiety z całego świata. Marka Bioré pochodzi z Japonii i znana jest przede wszystkim z produkcji wysokiej jakości kosmetyków do oczyszczania cery, głębokiego oczyszczania oraz demakijażu. Niektóre z najbardziej luksusowych kosmetyków Bioré obejmują: peelingi, paski do głębokiego oczyszczania porów, kosmetyki przeciw trądzikowi itd. Wśród gwiazd używających kosmetyków japońskiej marki znajdziemy Emily Rossum, Emilia Clarke i Shay Mitchell.

10. Christian Dior (Wartość marki: 2,9 miliarda dolarów).

Christian Dior to bez wątpienia jedna z najbardziej luksusowych marek świata. Dom mody został założony w 1946 roku przez Christiana Diora, by z czasem uruchomić również własne linie kosmetyków. Marka posiada ponad 160 butików na całym świecie. Szacuje się, że łączna sprzedaż kosmetyków marki Christian Dior wynosi ponad 1 miliard dolarów. To kosmetyki z najwyższej półki cenowej, nic dziwnego, że wśród klientów marki znajdziemy takie gwiazdy jak Jessica Alba, Kristen Bell i Denise Richards.

Komentarze   

 
0 #1 Mona 2015-04-14 17:02
Moja ulubiona Neutrogena na miejscu trzecim :D
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Najpopularniejsze sondy

Nasze ciekawostki na FB

Ostatnie komentarze

Polecane