Rankingi24 - ciekawostki i rankingi ze świata

Zarejestruj

Najpopularniejsze rankingi


10 rzeczy, które przywrócą ci energię i sprawią, że poczujesz się lepiej

Letarg i zmęczenie są dla ciebie na porządku dziennym? Musisz wiedzieć, że obie rzeczy są ze sobą powiązane. Zarówno letarg jak i zmęczenie wywoływane jest przez nudę, ponure środowisko pracy, nadmierne spożycie alkoholu, monotonną pracę biurową, zbyt krótki i przerywany sen, niewłaściwe nawyki żywieniowe i wiele więcej.

Jeżeli jesteś jedną z tych osób, które czują się ciągle zmęczone i przybite spróbuj ustosunkować się do naszych porad z dzisiejszego rankingu. Każda z nich dobrze wpłynie na twoje ciało i ducha, dając ci duża dawkę energii i sprawiając, że poczujesz się lepiej.

1. Regularne ćwiczenia.

To naukowo udowodniony fakt, że regularne ćwiczenia bardzo dobrze wpływają na ciało i ducha. Aby dobrze się poczuć powinieneś codziennie spędzać na ćwiczeniach przynajmniej kilkanaście lub kilkadziesiąt minut: 30 minut powinno ci wystarczyć, jednak mniejsza dawka też jest lepsza od braku ćwiczeń. Ćwiczenia dają płucom oraz sercu dawkę świeżego tlenu – utrzymując je w zdrowiu i zwiększając ich wytrzymałość. Co więcej, ćwiczenia pobudzają produkcję serotoniny, zwanej hormonem szczęścia.

2. Właściwa dieta.

Jedzenie oraz dieta jest czymś co ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Szybkie tempo życia nie sprzyja zdrowemu odżywianiu. Zamiast samemu przygotować sobie zdrowy posiłek, najczęściej decydujemy się stołować w fast foodach. Takie posiłki nie są w stanie dostarczyć nam niezbędnych składników odżywczych, w krótkim czasie sprawiają, że czujemy się jak chodzące śmietniki. Tymczasem ospałości i zmęczenia można uniknąć włączając do swojej diety owoce, warzywa, zboża, jajka, soki i inne zdrowe produkty.

3. Picie odpowiedniej ilości wody.

Woda jest jednym z podstawowych budulców wszystkich organizmów żywych. Woda nie tylko sprawi, że żyjemy, ale także oczyszcza nasze organizmy i utrzymuje nas w zdrowiu. Jeżeli ciągle czujesz się zmęczony, bardzo prawdopodobne, że nie dostarczasz swojemu organizmowi odpowiedniej ilości czystej wody. Pamiętaj, że napoje gazowane i alkohol się nie liczą. Przez nie możesz się czuć jeszcze gorzej. Najlepiej by było abyś zrezygnował z napojów gazowanych na rzecz wody i soków.

4. Odpowiedni sen.

Trudności z zasypianiem, bezsenność lub budzenie się w nocy to problemy dotykające wiele osób. Niewłaściwa ilość snu i zła jakość snu sprawiają, że czujemy się zmęczeni i senni. Problemy ze snem mogą wystąpić u osób nadmiernie przeciążonych pracą, stresem fizycznym i psychicznym, używkami itd. Aby pozbyć się zmęczenia i letargu powinieneś dużą uwagę przyłożyć do długości i jakości twojego snu. Według lekarzy sześć godzin snu jest niezbędne dla dorosłych. W zasypianiu i dobrym śnie pomagają ćwiczenia fizyczne i właściwa dieta.

5. Rezygnacja z używek.

Pijesz alkohol, palisz papierosy lub bierzesz innego rodzaju używki? Każde z nich powoli wyniszcza twój organizm i sprawia, że czujesz się zmęczony. Jedną z najpopularniejszych używek jest alkohol, który nęka nasze ciało kawałek po kawałku sprawiając, że z czasem czujemy się przybici. Oczywiście, w czasie pici możemy czuć się szczęśliwsi, jednak po otrzeźwieniu nadchodzi czas zmęczenia i braku chęci do wszystkiego. Okolicznościowo możesz pić alkohol, jednak regularne sięganie po towary zawierające alkohol doprowadzą cię na skraj przepaści.

6. Unikanie kofeiny.

Kofeina jest spożywana przez człowieka pod postacią herbaty, kawy, napojów bezalkoholowych, napojów energetyzujących i wielu innych. Mimo, że kofeinę spożywamy w imię pobudzenia organizmu, to tak naprawdę jest cichym zabójcą. Codzienne picie kilku filiżanek kawy zaburza nasz sen, co w konsekwencji prowadzi do zmęczenia organizmu. Tak napędzamy błędne koło: pijemy kawę by walczyć ze zmęczeniem – mimo, że kofeina w niej zawarta zaburza sen.

7. Czytanie książek.

Dobra książka odpręża umysł, pomaga pozbyć się napięć i zapomnieć o stresie. Osoby, które regularnie czytają książki przyznają nam rację, że wciągająca lektura pomaga zapomnieć o wszystkich troskach. Przez pewien czas skupiamy się tylko na losach bohaterów i odcinamy się od zewnętrznego świata. To zbawiennie wpływa na nasz stan umysłu. Poza tym czytając książkę ciężko o nudę. Warto wyrobić w sobie nawyk regularnego czytania: począwszy od małych pozycji, skończywszy na bestselerach.

8. Oglądanie filmów komediowych.

Innym sposobem na pokonanie zmęczenia jest pokaźna dawka humoru, o którą najłatwiej podczas oglądania dobrej komedii, takich jak: Shrek, Kac Vegas, American Pie, Bruce Wszechmogący, Epoka Lodowcowa, Chłopaki nie płaczą itd. Czasami po 90 minutowym seansie filmowym, może być ci brak bohaterów komedii, w takim przypadku warto rozejrzeć się za serialem komediowym: Świat według Bundych, Jak poznałem waszą matkę itp. Śmiech pozytywnie wpłynie na twój umysł i sprawi, ze poczujesz się dobrze.

9. Przebywanie na świeżym powietrzu.

Naukowcy dowiedli, że osoby które dłużej przebywają na świeżym powietrzu czują się dużo lepiej od tych pracujących i żyjących większość czasu w zamknięciu. Dostęp do świeżego powietrza, możliwość oglądania zieleni (zielony uspokaja), spacery będące forma aktywności fizycznej i promienie słoneczne poprawiające nastrój. Jeżeli mieszkasz blisko parku połącz codzienne ćwiczenia z odwiedzinami tego miejsca. Twój organizm dużo na tym zyska.

10. Życie towarzyskie.

Na zmęczenie i letarg często narzekają osoby, które większość swojego czasu przebywają z dala od przyjaciół i rodziny. Brak bliskości innych osób negatywnie wpływa na nasz umysł, z kolei spędzanie czasu z najbliższymi sprawi, że pod względem psychicznym będziemy się czuć mniej zmęczeni. Sposobów na spędzanie czasu z innymi ludźmi jest wiele. Nawet jeżeli nie masz znajomych możesz się zapisać do klubu fitness lub na zajęcia taneczne, na których poznasz nowych znajomych.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Najpopularniejsze sondy

Nasze ciekawostki na FB

Ostatnie komentarze

Polecane