Rankingi24 - ciekawostki i rankingi ze świata

Zarejestruj

Najpopularniejsze rankingi


10 prostych porad, które pozwolą ci schudnąć przed wakacjami

Do wakacji pozostał miesiąc, a to oznacza, że to ostatni moment kiedy możesz jeszcze wziąć się za siebie i schudnąć kilka kilogramów. Lekarze zalecają, że najlepiej chudnąć 0,5-1 kilograma na tydzień, więc przez cały czerwiec możesz zrzucić jeszcze około 4 kilogramy. Oczywiście wiele zależy od twojej aktualnej wagi.

Wszyscy wiemy, że podstawą do utraty wagi jest odpowiednio zbilansowana dieta oraz ćwiczenia fizyczne, jednakże możesz zrobić dużo więcej, podejmując kilka prostych decyzji. Poniżej znajdziecie kilka szybkich porad od naszej redakcji, zaś w komentarzach możecie napisać co sami robicie, by zrzucić wagę i przygotować się na nadchodzące wakacje.

1. Jedz śniadanie.

Wielu uważa, że pomijanie posiłków pomoże im schudnąć, ale tak nie jest. Śniadanie pobudza metabolizm, a im szybszy jest twój metabolizm, tym szybciej spalisz kalorie. Ważne by śniadanie było treściwe i nie zabrakło w nim białka oraz błonnika.

Jedz śniadanie

2. Nie waż się codziennie.

Nie licz na to, że zaobserwujesz zmianę wagi w ciągu dnia. Początkowo waga może się niemal wcale nie ruszać, co może cię zniechęcić do trzymania się diety i ćwiczeń. Najlepiej ważyć się tylko raz w tygodniu. To pozwoli ci utrzymać motywację na odpowiednim poziomie.

Nie waż się codziennie

3. Wyznacz sobie cel.

Motywacja jest bardzo ważna podczas odchudzania, dlatego należy wyznaczyć sobie cel i trzymać się go. Celem może być codzienna dieta i odpowiedni reżim trening – np. codzienne ćwiczenia po 30-60 minut. Ustawiając cel bądź realistyczny.

Wyznacz sobie cel

4. Nie pij alkoholu.

Na miesiąc najlepiej całkowicie zrezygnować z alkoholu. Napoje alkoholowe to bomby pełne pustych kalorii. Osoby, które często piją alkohol mają duże problemy ze zrzuceniem wagi – to jest dobrze widoczne na przykładzie mężczyzn (tak zwany piwny brzuszek).

Nie pij alkoholu

5. Włącz do diety zielone warzywa liściaste.

Szpinak, brokuły, pietruszka, koperek, jarmuż, brukselki – to tylko kilka przykładowych zielonych warzyw, które powinieneś włączyć do diety na czas odchudzania. Zawierają przeciwutleniacze, są źródłem żelaza, witaminy C oraz wielu innych składników odżywczych.

Włącz do diety zielone warzywa liściaste

6. Włącz do diety przyprawy pobudzające metabolizm.

Jedną z przypraw pobudzającą przemianę materii jest cynamon, który dodatkowo obniża poziom złego cholesterolu, oraz reguluje poziom cukru we krwi. Inną przyprawą wspomagającą odchudzanie jest kurkuma, która dodatkowo poprawia trawienie.

Włącz do diety przyprawy pobudzające metabolizm

7. Pij soki.

Picie owoców i warzyw to jeden z najlepszych sposobów na dostarczenie swojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Przez czerwiec możesz przygotowywać pożywne smoothie, składające się z kilku owoców i warzyw.

Pij soki

8. Ćwicz każdego dnia.

Prócz zdrowej diety powinieneś zacząć codziennie ćwiczyć. Starczy nawet 30-60 minut. Pamiętaj, że powinieneś się ruszać kiedy tylko możesz: nawet wchodzić po schodach zamiast wjeżdżać windą, lub iść do sklepu spacerkiem zamiast jechać samochodem.

Ćwicz każdego dnia

9. Nie podjadaj i jedz z umiarem.

Nie idź do lodówki po kilka kawałków sera czy szybki, bo kawałek tam, kawałek tu, a kalorie lecą. Ogranicz się do trzech głównych posiłków dziennie oraz dwóch drobnych przekąsek między posiłkami – np. jabłka, banana, papryki itp.

Nie podjadaj i jedz z umiarem

10. Znajdź sobie przyjaciela od ćwiczeń i diety.

Aby utrzymać motywację, dobrze jest znaleźć sobie przyjaciela od ćwiczeń i diety. Może to być członek rodziny, wraz z którym przygotujesz zdrowe posiłki, będziesz ćwiczyć i wzajemnie pilnować trzymania się zdrowych nawyków.

Znajdź sobie przyjaciela od ćwiczeń i diety

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Najpopularniejsze sondy

Nasze ciekawostki na FB

Ostatnie komentarze

Polecane