Rankingi24 - ciekawostki i rankingi ze świata

Zarejestruj

Najpopularniejsze rankingi


10 owoców będących bogatym źródłem potasu

Potas jest niezbędnym składnikiem odżywczym, który odpowiada między innymi za utrzymanie równowagi płynów i elektrolitów w organizmie. Niedobór potasu może powodować zmęczenie, drażliwość, brak koncentracji, podwyższone ciśnienie krwi, skurcze mięśni, obrzęk rąk i nóg.

Dorosła osoba potrzebuje około 2000-3000 miligramów potasu na dobę. Chociaż znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych, nie zawsze dostarczamy go organizmowi tyle, ile potrzebujemy. Jako, że przedawkowanie potasu, ze źródeł naturalnych jest prawie niemożliwe, chcielibyśmy pokazać wam ranking dziesięciu owoców bogatych w potas.

1. Suszone morele.
Suszone morele to bardzo bogate źródło potasu. W 100 gramach suszonych moreli znajdziemy aż 1200 miligramów potasu.

Suszone morele

2. Suszone śliwki.
Kolejnym owocem bardzo bogatym w potas są suszone śliwki, które w 100 gramach zawierają około 1100 miligramów potasu.

Suszone śliwki

3. Rodzynki.
Rodzynki to bardzo zdrowa przekąska, bogata w potas, magnez i żelazo. W 100 gramach tego produktu kryją się aż 892 miligramy potasu.

Rodzynki

4. Daktyle suszone.
Daktyle to źródło błonnika, magnezu, fosforu, żelaza i potasu. W 100 gramach daktyli suszonych znajdziemy około 696 miligramów potasu.

Daktyle suszone

5. Suszone figi.
Również figi warto dodać do swojej diety, jeżeli ta jest uboga w potas. Spożywając 100 gram suszonych fig dostarczasz organizmowi 680 miligramów potasu.

Suszone figi

6. Wiórki kokosowe.
Wiórki kokosowe, podstawowy składnik pysznych kokosanek, posiadają 534 miligramy potasu w 100 gramach. Ponadto znajdziemy w nich wiele innych składników mineralnych.

Wiórki kokosowe

7. Awokado.
Awokado to owoc o udowodnionych właściwościach obniżających cholesterol. Dla nas ważne jest to, że w 100 gramach awokado znajdziemy aż 485 miligramów potasu.

Awokado

8. Banany.
Banan, owoc powszechnie ceniony jako bogate źródło potasu, znajduje się dopiero na 8 miejscu w rankingu. Banany posiadają 358 miligramów potasu w 100 gramach.

Banany

9. Kiwi.
W 100 gramach kiwi znajdziemy 312 miligramów potasu. Ponadto kiwi dostarczają nam magnezu, fosforu, wapnia i szeregu witamin.

Kiwi

10. Nektarynki i brzoskwinie.
Nektarynki i brzoskwinie dostarczają 201 mg potasu w 100 gramach owoców. Musiałbyś zjeść ponad kilogram tych owoców, by zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na potas.

Nektarynki i brzoskwinie

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Najpopularniejsze sondy

Nasze ciekawostki na FB

Ostatnie komentarze

Polecane